Få maksimalt ud af EVOTAG med opsætningen.

Vi har inddelt spilopsætningerne i kategorier herunder:


Generelle indstillinger

  • Countdown (nedtælling) 
Hvor lang tid der går fra der trykkes Start til spillet faktisk begynder.
Hvis du gerne vil give spillerne tid til at sprede sig mere på en større bane, så sæt count down op.
Under nedtællingen kan man ikke score Tags! 
  • Loot Grade (udstyrs pakker) 
Bestemmer hvor mange forskellige våben og udstyr der skal være med i spillet. Det er især brugbart hvis der er nybegyndere med. 
  • Basic: Handgun, SMG, Medkit og Small Shield
  • Advanced: Tilføjer Assault Rifle, Big Shield, Proximity Mine
  • Pro: Tilføjer Sniper Rifle, Laser Blaster, Light og Heavy Armor, Airstrikes, Bomb

  • Airdrops hyppighed

Hyppighed af tilfældige airdrops. Vælge f.eks. None hvis det kun skal være optjente Credits der skal være afgørende eller Many hvis evne til at finde Airdrops skal være afgørende.

  • Start credits

Credits har stor betydning for et spil. Sættes den lavt, så kan ingen spillere starte med at bestille Airdrops eller købe i en Shop.

Man skal altså ud og optjene Credits, før man kan få bedre våben.
Sættes den højt, så har alle spillere meget hurtigt adgang til alt det bedste udstyr.

Baser - hvordan de virker

I spil med Baser, så kan man kun respawne (genoplive) på sin egen Base. Dvs. man skal være inden for sin base før nedtællingen tæller ned.

Derudover, så har man adgang til en Shop i sin egen base, hvor man kan købe præcis de våben og udstyr man foretrækker.

Spillere i egen Base har også 50% cover bonus, dvs. de kun rammes af hvert andet skud (tilfældigt).

Credits - betydning og optjenings muligheder

Credits bruges i spillet til at bestille Airdrops og købe våben og udstyr i en Base (eller i Practice).

En spiller kan maksimalt have 16.000 Credits.

De optjenes ved at:

  1. Score Tags, dvs. ramme en modstander
  2. Score Kills
  3. Score et Kill-Streak, dvs. 3 Kills i træk uden at dø: +1000 Credits
  4. Bevæge sig! +50 Credits / 10 meter
  5. I Competitive: +500 Credits for at plante Bomben eller defuse den
  6. I Domination game mode: +50 Credits / point

Credits for Tags og Kills afhænger af hvilket våben spilleren bruger. Man får flere Credits for Tags med low-power våben og færre Credits med high-power våben.

Specielt for competitive:

I Competitive optjenes også Credits per runde.

  1. Terrorist vinder med Bomben: +3500 Credits
  2. Counter Terrorists vinder ved at defuse Bomben: +3500 Credits
  3. Counter Terrorists vinder ved at tiden løber ud: +3250 Credits
  4. Et hold vinder ved at eliminere det andet hold: +3000 Credits
  5. Det tabene hold får: +1400 Credits, men dette justeres op hvis de har tabt flere i træk, til hhv. +2400, +2900 og +3400 ved 4 tabte runder i træk.


Disse Credits deles ligeligt mellem deltagerne på hvert hold.