Hyppighed af tilfældige airdrops. Vælg f.eks. None hvis det kun skal være optjente, Credits der skal være afgørende eller Many hvis evne til at finde Airdrops skal være afgørende.
Credits har stor betydning for et spil. Sættes den lavt, så kan ingen spillere starte med at bestille Airdrops eller købe i en Shop.
Man skal altså ud at optjene Credits, før man kan få bedre våben.
Sættes den højt, så har alle spillere meget hurtigt adgang til alt det bedste udstyr.
I spil med Baser, så kan man kun respawne (genoplive) på sin egen Base. Dvs. man skal være inden for sin base før nedtællingen tæller ned.
Derudover, så har man adgang til en Shop i sin egen base, hvor man kan købe præcis de våben og udstyr man foretrækker.
Spillere i egen Base har også 50% cover bonus, dvs. de kun rammes af hvert andet skud (tilfældigt).
Credits bruges i spillet til at bestille Airdrops og købe våben og udstyr i en Base (eller i Practice).
En spiller kan maksimalt have 16.000 Credits.
De optjenes ved at:
Credits for Tags og Kills afhænger af, hvilket våben spilleren bruger. Man får flere Credits for Tags med low-power våben og færre Credits med high-power våben.
I Competitive optjenes også Credits per runde.
Disse Credits deles ligeligt mellem deltagerne på hvert hold.